matematica

Teorema impartirii cu rest

Descriere

In orice impartire avem doua numere naturale:

Deimpartitul notat cu d si Impartitorul notat cu i, i nu este 0.

Dupa efectuarea impartirii obtinem doua numere: Catul, notat cu c si restul notat cu r.

Numerele deimpartitului (d), impartitorul (i), catul (c) si restul (r) verifica egalitatea:

Deimpartitul= Impartitorul  x Catul + Restul

Restul < Impartitorul

Sau d= i x c + r;

r<i relatie numita teorema impartirii cu rest sau teorema impartirii intregi

Numerele cat(c)  si rest (r) gasket la impartire sunt unice.

Sursa: matematica cls 3-4

Fișă de lucru – mate (tabla înmulțirii)

1. Calculează:

9 x 0 =                       6 x 7 =        * numărul de 4 ori mai mare decat 7   ……………..

6 x 5 =                       10 x 5 =      * triplul numărului 8  ………………….

9 x 3 =                       5 x 8 =        * produsul dintre 8 si suma numerelor 5 si 4     …………………

8 x 1 =                      7 x 9 =

9 x 9 =                      8 x 7 =

2. Intr-un buchet sunt 2 lalele galbene și 3 narcise roz. Câte narcise sunt în 4 buchete?

Probleme de mate clasa a-3-a

cropped-100_6991.jpg

1. Mimi are de 4 ori mai multe perechi de cercei decât Lili. Câte perechi de cercei are Mimi, dacă impreună au 15 perechi de cercei?

2. Dan si Dana au impreună 24 de ani. Ce vârstă are fiecare, dacă Dana este cu 4 ani mai mare decât Dan?

3. Bunica ne-a adus 30 de ciocolate. Câte ciocolate am primit eu și câte a primit sora mea, dacă mie bunica mi-a dat de 5 ori mai multe ciocolate decât surorii mele?

4. Dan are de 3 ori mai multe alune decât Ana, iar Marcu are cu 8 mai multe decât Ana. Câte alune are fiecare, dacă impreună au 48 de alune?

Rezolvare:

Ana /___8_____/

Dan /_________/_________/________/

Marcu /_________/__+8__/

1) Cât este suma părtilor egale?

40-8= 40

2) Câte părti egale sunt?

1+3+1= 5

3) Cât este o parte? (Câte alune are Ana?)

40 : 5 = 8

4) Câte alune are Dan?

3 x 8 = 24

5) Câte alune are  Marcu?

8 + 8 = 16

Test de evaluate

clasa a III a

1. Calculați:

62 x 9 =                 67 x 7 =                 40 x 6 =              59 x 8 =                                 16 p

138 x 8 =               146 x 7 =               703 x 5 =              572 x 8 =

2. Calculați, respectând ordinea efectuării operațiilor.                                                  24 p

9000 – 463 x 5 = ……………………………………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

8001 – 756 x 4 – 106 x 6 +1248 = ………………………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

(3000 – 2872) x 6 – 245 + 342 x 2 = ……………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

3. Aflați-l pe a din relațiile:                                                                                       12 p

356 x 3 – a = 209              a – 19 x 7 = 499                                34 x 9 + a = 1000

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

4. Se știe că a x b = 81, iar a x c = 270. Calculați a x (b+c).                                           8 p

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

5. Măriți de 7 ori produsul numerelor 48 si 6.                                                                  4 p

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

6. Ana are de citit o carte de povești cu 500 de pagini. In prima săptămană citește 123 de pagini, iar in a doua săptămână citește 123 de pagini, iar in a doua săptămână citește de 3 ori mai multe pagini. Câte pagini mai are de citit?          10 p

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

7. La o librarie s-au adus 130 de pachete cu caiete dictando, a câte 5 caiete fiecare și 96 de pachete cu caiete de matematică a câte 8 caiete fiecare. Din care fel s-au adus mai multe caiete și cu câte?                                 10 p

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

8. Mă gândesc la un număr. Ii adaug 135, apoi micșorez suma obținută de 2 ori. Insumez rezultatul cu 399 și obțin 600. La ce număr m-am gândit?                                                                                                                   6 p

http://www.youtube.com/watch?v=wKSRCeyR5Ck

Matematica … o bucurie

Am ascultat cu interes acest dialog. Foarte frumos spus…

Ideile punctate imi par de mare interes pentru cei interesati de scoala romaneasca. Acest dialog mi-a intarit convingerea ca sistemul de invatamant autohton este in criza sau mai bine zis in coma, fapt daunator tarii noastre.

Extrem de interesant ce se spune la minutul 3.

Foarte bine punctat la minutul 4, faptul ca jocul este o metoda extraordinara de a-l ajuta pe scolar sa invete si sa fie atras de scoala, de mediul scolar.

Dar sunt prea putine cadre didactice care mai au timp, rabdare, competenta si daruire sa se joace cu elevii! Adultii sunt oameni importanti preocupati cu lucruri serioase si importante!

Si totusi, matematica este considerata o bucurie!

Evaluare sumativa – clasa a 2-a (semestrul 1)

1. Calculati:

28+ 6=                               70-  8=                            34+28-13=

5+85=                                62-14=                             74-68+19=

46+38=                              47+38=

67+26=                              93-56=

2. Aflati:

a) numarul cu 55 mai mare decat diferenta numerelor 30 si 15;

b) numarul cu 76 mai mic decat suma numerelor 67 si 9;

c) cu cat este mai mare suma numerelor 47 si 28 decat diferenta lor.

3. Afla numarul necunoscut:

a- 38=19                                 b+37=100                                     80-c=34                d-19+24=71

a=                                            b=                                                  c=                             d=

a=                                            b=                                                  c=                             d=

4. Din cei 100 de copii care patineaza, 35 au patine rosii, cu 28 mai putini au patine albe, iar restul au patine negre.

Cati copii au patine negre?

5. Ana a citit intr-0 zi 26 de pagini dintr-o  carte, iar a doua zi cu 7 pagini mai putin, ajungand astfel la jumatatea cartii. Cate pagini are cartea?

6. Mihai are 53 de timbre. Daca Victor ar mai primi 9 timbre, el ar avea cu 5 mai putine decat Mihai. Cate timbre are Victor?

7. Suma a trei termeni este 91. Primii doi termeni au suma 45. Cel de-al doilea termen este cu 28 mai mic decat al treilea. Aflati fiecare termen al sumei.

8. Dupa ce am mancat 22 cirese, am observat ca mi-au ramas cu 4 mai multe decat am mancat. Cate cirese am avut la inceput? 

Test de evaluare la matematica – clasa a II-a (sem 1)

Test de evaluare

1. Scrie numerele naturale:

a) mai mari decat 48 si mai mici sau egale cu 53.

________________________________________________________________________

b) pare, cuprinse intre 82 si 92

________________________________________________________________________

c) mai mari decat 20, dar mai mici decat 80, cu cifra unitatilor 4.

______________________________________________________________________

2. Rotunjeste urmatoarele numere:

57 ~                          82~                            36~                       45~

3. Gaseste cifra corespunzatoare fiecarei relatii:

48 < 4_               5_ < _6                   _8 = 38           27 > _0           _4 > _4        _ _ < _ _

4. Completeaza sirurile:

a) 90; 87; ___; ___; ___;

b) 41: 44; ___; ___; ___;

c) 96; 92; ___; ___: ___;

5. Scrie in ordine crescatoare numerele naturale cu cifra 2:

a) a caror suma este 8;

________________________________________________________

b) a caror diferenta este 5;

__________________________________________________________

c) de forma ab, unde b este succesorul lui a;

___________________________________________________________

6. Scrie:

a) cel mai mare numar de 2 cifre: _____

b) cel mai mic numar scris cu 2 cifre pare diferite: _____

c) cel mai mic numar impar format din 2 cifre diferite: ____

Test de evaluare clasa a 2-a

1. Scrie numerele naturale:

a) mai mari decat 48 si mai mici sau egale cu 53.

________________________________________________________________________

b) pare, cuprinse intre 82 si 92

________________________________________________________________________

c) mai mari decat 20, dar mai mici decat 80, cu cifra unitatilor 4.

______________________________________________________________________

2. Rotunjeste urmatoarele numere:

57 ~                          82~                            36~                       45~

3. Gaseste cifra corespunzatoare fiecarei relatii:

48 < 4_               5_ < _6                   _8 = 38           27 > _0           _4 > _4        _ _ < _ _

4. Completeaza sirurile:

a) 90; 87; ___; ___; ___;

b) 41: 44; ___; ___; ___;

c) 96; 92; ___; ___: ___;

5. Scrie in ordine crescatoare numerele naturale cu cifra 2:

a) a caror suma este 8;

________________________________________________________

b) a caror diferenta este 5;

__________________________________________________________

c) de forma ab, unde b este succesorul lui a;

___________________________________________________________

6. Scrie:

a) cel mai mare numar de 2 cifre: _____

b) cel mai mic numar scris cu 2 cifre pare diferite: _____

c) cel mai mic numar impar format din 2 cifre diferite: ____

Probleme de matematica – clasa 1

Urmatoarele probleme de matematica sunt adresate copiilor de clasa 1, in Gazeta Matematica -Junior, Nr. 30, Iunie 2013.

100_2588

I.12.659. Intr-o clasa sunt 10 copii care joaca sah, 6 copii care joaca volei si 2 copii care nu joaca nici sah, nici volei. In clasa sunt in total 15 copii.

a. Cati copii nu joaca sah? Dar volei?

b. Cati copii joaca sah si volei?

c. Cati copii joaca sah, dar nu joaca volei?

I.12.660. Care este diferenta dintre cel mai mare numar par de doua cifre si suma numerelor 25 si 32?

I.12.663. Praslea a plecat in cautarea hotului merelor de aur intr-o luna de vara cu 30 de zile si s-a intors intr-o luna de toamna cu 31 de zile.

  • In ce luna a plecat si in ce luna s-a intors Praslea?
  • Cate luni a fost plecat?

I.12.664. Fata mosneagului a plecat de acasa intr-o miercuri. A ingrijit catelusa in aceeasi zi, parul si fantana intr-o zi, cuptorul o noua zi, iar la Sfanta Duminica a mai stat doua zile. In ce zi se va intoarce acasa?

I. 12 666. O revista scolara are 24 de pagini. Cate cifre s-au folosit pentru paginarea ei?

I.12. 671. Cate numere cuprinse intre 65 si 87 au cifra unitatilor un numar impar mai mic decat 5?

I.12.674. La diferenta numerelor 96 si 84, adauga suma numerelor 13, 42 si 10.

I.12. 676. In padure iepurele este intrebat cati morcovi are. „Daca la numarul lor, spune el, adaug numarul zilelor unei saptamani si apoi scad numarul zilelor al caror nume incepe cu „m”, obtin 5″.  Cati morcovi are iepurele?

Cum sa-i ajutam pe copii la matematica – clasa 1

101_9005

Matematica, pentru copilul de clasa I, este o provocare. Imi aduc aminte de mine la clasa I cand mi se spunea sa nu mai socotesc pe degete. Mi se spunea sa NU mai socotesc pe degete, dar nimeni nu imi dadea solutia cum sau pe ce altceva sa socotesc.

Copilul de clasa I are nevoie de indrumare, de exemple cum sa procedeze, cum sa capete aceste competente, fara sa fie descurajat, lasat in ceata cu sentimentul ca e l” nu e bun la matematica”.

Semestrul I

Numerele de la 0 la 10

Numere pare: 0, 2, 4, 5, 6, 8, 10

Numere impare: 0, 1, 3, 5, 7, 9

Sa numaram din 2 in 2: 2, 4, 6, 8, 10

Sa numaram din 3 in 3: 3, 6, 9,

Adunari cu numere de la 0 la 10:

1+0=                   2+2=                         3+4=                        5+1=                            8+2=                 4+6=

1+1=                    3+3=                         4+4=                        7+1=                            10+0=               6+2=

Scaderi cu numere de la 0 la 10:

1-0=                    3-1=                         5-3=                           8-2=                                10-3=                   6-2=

9-1=                     3-3=                        7-2=                           5-1=                                10-5=                    9-6=

Acesta este manualul de matematica folosit la clasa I

101_8995

Acesta este caietul de matematica

101_8997101_8996

Ce  materiale putem folosi pentru a exersa la matematica?numaratoarea

101_9003

betisoare

101_9004

o lista cu numerele de la 0 la 30

101_8998

Tabla adunarii si tabla scaderii

101_9006

101_9000

Jocuri de calculat

101_9007

In semestrul al II-lea

Numerele de la 10 la 20

O zece este formata din zece unitati

11 (o zece si o unitate)                                14 (o zece si patru unitati)

12 (o zece si doua unitati)                         15 (o zece si cinci unitati)

13 (o zece si trei unitati)                            16 ( o zece si 6 unitati)

Pentru a intelege mai bine, puteti sa formati o zece din nasturi, o zece din covrigei, o zece din jeleuri etc.

Puteti sa exersati numaratoarea ca la pititea: o zece, doua zeci, trei zeci, patru zeci, cinci zeci, saizeci, saptezeci, optzeci, nouazeci, o suta.

Jocul de carti Razboi se joaca folosind cartile de joc. Cartile se amesteca si se impart in mod egal la toti jucatorii. Fiecare jucator da pe rand cate o carte. Cel cu numarul cel mai mare castiga si ia cartile. Daca se intampla sa dea doi jucatori o carte cu acelasi numar (Ex.4), fiecare trebuie sa dea  atatea carti cat indica numarul de pe carte (adica 4 carti) . Cel care a dat a patra carte cu numarul mai mare castiga „razboiul”. Se exerseaza numerele si comparatia: mai mare, mai mic, egal. Castiga jocul, cel care reuseste sa adune toate cartile.

Numerele de la 10 la 100

Important este exercitiul  zilnic. Prin repetitie, copilul devine capabil si deprinde competente matematice.

Exercitii de matematica la clasa 1 (semestrul 1)

Suntem in clasa I, semestrul 1.

Teste de initere la clasa 1 Sursa: concursurilecomper.ro

Intrebari si variante de raspuns

Raspunsuri

A B C D
1.  In patratel trebuie scris numarul:
A. 9 B. 6 C. 8 D. 7
2.  Un numar mai mic decat 6 este:
A. 9 B. 6 C. 5 D. 7
3.  Calculul care nu are ca rezultat numarul 5 este:
A. 10-5 B. 3+2 C. 8-3 D. 9-3
4.  Ana trebuie sa deseneze multimea stelutelor, formata din 10 elemente. Cate stelute mai trebuie sa deseneze Ana? 
A. 4 B. 6 C. 3 D. 5
5.  Fie numerele: 7, 4, 0, 8, 2, 5. Ordinea descrescatoare a numerelor date este:
A. 8, 7, 5, 4, 3, 0 B. 8, 7, 5, 4, 2, 0 C. 0, 2, 4, 5, 7, 8 D. 8, 7, 4, 5, 2, 0
6.  Adunand vecinii numarului 4, obtinem un rezultat egal cu numarul:
A. 5 B. 6 C. 8 D. 7
7.  Ce numar a fost scris de cele mai multe ori in careul de mai jos?
A. 4 B. 1 C. 9 D. 3
8.  Rezultatul calculului 10 – 8 + 1 este:
A. 2 B. 3 C. 1 D. 4
9.  Fie descompunerea:

Cu ce numere nu se pot completa patratelele?
A. 4, 3, 1 B. 10, 4, 6 C. 7, 4, 2 D. 9, 6, 3
10.  Pentru ca egalitatea 3-   =  -1 sa fie adevarata, in cele doua patratele trebuie scris numarul:
A. 0 B. 1 C. 3 D. 2
11.  
Pentru a se respecta aceeasi regula, urmatoarele trei bile trebuie sa fie:
A.  B.  C.  D. 
12.  In succesiunea 0 + 1, 1 + 2, 2 + 3, 3 + 4, …, urmatorul termen este egal cu:
A. 9 B. 8 C. 10 D. 7
13.  In propozitia Nicu a copt mere. este ascuns numarul 8 (opt). Ce numar este ascuns in propozitia Ana are o cununa mare.?
A. 2 B. 3 C. 1 D. 9
14.  
in cerculet trebuie scris numarul:
A. 5 B. 7 C. 8 D. 6
15.  Daca:

atunci in patratelul hasurat trebuie scris numarul:
A. 4 B. 2 C. 3 D. 1
16.  Spatiile punctate trebuie completate, in ordine, cu semnele: 7 … 1 … 2 = 4
A. + ; + B. – ; + C. + ; – D. – ; –
17.  Numarul care nu se poate scrie ca rezultat al unei adunari a doua numere egale este:
A. 7 B. 8 C. 10 D. 6
18.  Pe un lac erau 5 rate. Au mai venit inca 4 rate. Pe lac sunt acum, in total, un numar de rate egal cu:
A. 9 B. 1 C. 8 D. 10
19.  In succesiunea 1, 10, 2, 9, 3, 8, 4, 5, pastrandu-se aceeasi regula, numarul 7 trebuie scris:
A. intre numerele 3 si 8 B. intre numerele 8 si 4 C. intre numerele 4 si 5 D. intre numerele 1 si 10
20.  In cutia de mai jos sunt cateva cuburi. Cate cuburi mai incap in cutie, dupa ce Matei mai pune inca 3 cuburi?
A. 9 B. 7 C. 8 D. 6
 

Carti si auxiliare de matematica la clasa I

102_2546

102_2547

102_2544

102_2545

102_2548

102_2550

102_2549

102_2551


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s