Evaluare finala- clasa a 3-a semestrul I

1. Completează spațiile punctate: 15 p

Ființele și lucrurile din jurul nostru se numesc …………… . Ele nu sunt identice,  ci se deosebesc prin  …………, mărime, …………… . In natură corpurile se găsesc in stare ……………. , ……………… , sau ……………… . Corpurile cu viață se nasc, ………………., ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, și ………….. . Corpurile fără ………….. pot suferi transformări sub acțiunea ……………. sau a fenomenelor ……………….. . Unele corpuri fără viață sunt din materiale ………………, iar altele din materiale ………………….. .

2. Subliniază:              10 p

a) doar corpurile lichide: apă, lemn, suc, ulei, carte, fier, cerneală;

b) doar corpurile gazoase: aburi, furnică, fum, telefon, gaz, minge;

c) doar corpurile solide: scaun, ceai, creion, lapte, penar, aer.

3. Dă cate un exemplu pentru fiecare tip de corp:           6 p

  • corp cu viață: ……………….
  • corp in stare solidă: …………………
  • corp transparent: …………………….
  • corp flexibil: ………………………..
  • corp fără viață: …………………….
  • corp prelucrat: …………………….

4. Incercuiește varianta corectă:                                       6 p

a) Rolul rădăcinii este: de a transpira, de a absorbi apa, de a se inmulți.

b) Tulpina are rol: de a transporta substanțele hrănitoare, de a susține planta, de a respira.

c) Frunza are rol: de a se inmulți, de a respira, de a prepara hrana.

d) Semințele au rol: de a transpira, de a hrăni planta, de a se inmulți.

5. Scrie A dacă este adevarat si F dacă este fals:          7 p

  • Toate plantele sunt folositoare omului.
  • De la ardei consumăm fructele.
  • Morcovul are rădăcina pivotantă (țăruș)
  • Cerealele au rădăcini rămuroase.
  • Fructul adăpostește semințele.
  • Nuca are un fruct cărnos.
  • Fructul fasolei se numește păstaie.

6.Dă câte un exemplu de plante de la care omul consumă:                 10 p

a) rădăcina ………………..

b) tulpina ……………………

c) floarea ……………………

d) semințele ……………….

e) fructul …………………….

7. Precizează din ce grupă de animale face parte fiecare din exemplele date:              6 p

albina -………………

ursul -………………….

găina – ………………..

șarpele – ……………..

crocodilul – ……………

rechinul – …………………..

8. Taie varianta greșită:                     10 p

  • Mamiferele nasc pui vii / fac ouă
  • păsările se inmulțesc prin icre / majoritatea sunt adaptate la zbor
  • peștii respiră bine pe uscat / se deplasează cu ajutorul inotătoarelor
  • reptilele se inmulțesc prin ouă / nasc pui vii.
  • Insectele au corpul acoperit cu pene / se inmulțesc prin ouă

9 Scrie dacă este adevarat sau fals:               9 p

  • Inima are rolul de a pompa sângele in organism.
  • Toate oasele din organism formează creierul.
  • Porumbelul are corpul acoperit cu pene.
  • Creierul se află in cap.
  • Toate păsările au cioc.
  • Plămânii au rol in hrănire.
  • Insectele se hrănesc cu carne.
  • Membrele au rol in deplasare.
  • Gura are rol in eliminarea lichidelor.

10. Unește fiecare organ de simț cu rolul pe care il are:                 5 p

1. ochi                      auz

2. urechile                văz

3. nasul                  pipăit

4. limba                 miros

5. pielea               gust

11. Dă câte un exemplu de animal:                        6 p

a) carnivor: …………………

b) erbivor: ………………….

c) omnivor: …………………

 

Test Igiena

clasa a 2-a, semestrul 2

1. Stiind ca igiena este o ramura a medicinei care studiaza regulile (normele) de mentinere a sanatatii in viata de toate zilele, completeaza corespunzator enunturile:

  • Igiena este importanta pentru pastrarea __________ oamenilor si pentru mediul in care acestia traiesc.
  • Fiecare copil sau elev poate participa la diferite activitati pentru pastrarea ________ sau a ________ .

2. Incercuieste literele corespunzatoare activitatilor pe care le desfasori in clasa:

a) adunatul hartiilor;                                                 e) scuturatul fetei de masa;

b) spalatul papucilor de noroi;                                f) spalatul buretelui;

c) stersul tablei;                                                          g) stergerea bancilor cu buretele.

d) aruncarea in sus a buretilor de la tabla;

3. Stabileste ordinea corecta a desfasurarii activitatilor prezentate mai jos:

___ Inainte de a matura, ud matura.

___ Ma spal pe maini.

___ Deschid fereastra.

___ Sterg praful de pe frunzele florilor si de pe etajere.

4. Scrie cinci reguli de igiena a locuintei, respectate de tine.

__1._____________________________________________

__2.______________________________________________

__3._____________________________________________

__4._____________________________________________

__5.______________________________________________

Rezolvarea testului Igiena clasa a 2-a, semestrul 2

Subiectul 1

sanatatii

curateniei sau a igienei

Subiectul 2

a, c, f, g

Subiectul 3

Stabileste ordinea corecta a desfasurarii activitatilor prezentate mai jos:

_2_ Inainte de a matura, ud matura.

_4_ Ma spal pe maini.

_1_ Deschid fereastra.

_3_ Sterg praful de pe frunzele florilor si de pe etajere.

Subiectul 4

Scrie cinci reguli de igiena a locuintei, respectate de tine.

__1._Spal vasele.__

__2._Dau cu matura.__

__3._Spal geamurile.__

__4._Ud florile.___

__5._Sterg praful.__

Efectele unor fenomene ale naturii asupra vietuitoarelor

Proba de evaluare clasa a II-a semestrul 2

1. Alege lunile corespunzatoare fiecarui anotimp: 20 p

Toamna                                   martie, aprilie, mai

Iarna                                        septembrie, octombrie, noiembrie

Primavara                              iunie, iulie, august

Vara                                         ianuarie, decembrie, februarie

2. Taie cu o linie enunturile care nu se potrivesc anotimpului: 16 p

a) Vara

  • cad fulgii de nea
  • infloresc macii
  • este cald
  • se formeaza bruma

b) Iarna

  • cad fulgii de nea
  • infloresc merii
  • ingalbenesc frunzele
  • afara este ger.

c) Toamna

  • ingalbenesc frunzele
  • infloresc pomii
  • temperatura aerului scade
  • se intorc pasarile calatoare

d) Primavara

  • cad frunzele uscate
  • incolteste iarba
  • se intrc pasarile calatoare
  • se coc strugurii.

3. Folosind sageti stabileste ce cuvinte corespund fiecarui anotimp: 24 p

  • ghiocei                                                                                                                                                    soare arzator
  • sosirea randunicii                                                                                                                                 imbracaminte subtire
  • cirese                                                                                                                                                       vacanta mare

                                                                                                 Primavara / Vara

Toamna / Iarna

  • frunze ruginii                                                                                                                                          inghet
  • ploi reci                                                                                                                                                    manusi
  • copaci goi                                                                                                                                                 bruma

4. Scrie ce fac locuitorii satelor: 8 p

  • iarna:………………………………………………………………………………………………………………………..
  • primavara: ………………………………………………………………………………………………………………..
  • vara: …………………………………………………………………………………………………………………………
  • toamna: …………………………………………………………………………………………………………………….

5. Da exemple de animale care: 12 p

a) primavara < nasc pui:

< clocesc oua:

b) toamna < raman la noi:

< migreaza:

c) iarna< hiberneaza:

< scormonesc dupa hrana:

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s