Probleme de matematica la clasa a -3-a

cropped-100_6991.jpg

1. Mimi are de 4 ori mai multe perechi de cercei decât Lili. Câte perechi de cercei are Mimi, dacă impreună au 15 perechi de cercei?

2. Dan si Dana au impreună 24 de ani. Ce vârstă are fiecare, dacă Dana este cu 4 ani mai mare decât Dan?

3. Bunica ne-a adus 30 de ciocolate. Câte ciocolate am primit eu și câte a primit sora mea, dacă mie bunica mi-a dat de 5 ori mai multe ciocolate decât surorii mele?

4. Dan are de 3 ori mai multe alune decât Ana, iar Marcu are cu 8 mai multe decât Ana. Câte alune are fiecare, dacă impreună au 48 de alune?

Rezolvare:

Ana /___8_____/

Dan /_________/_________/________/

Marcu /_________/__+8__/

1) Cât este suma părtilor egale?

40-8= 40

2) Câte părti egale sunt?

1+3+1= 5

3) Cât este o parte? (Câte alune are Ana?)

40 : 5 = 8

4) Câte alune are Dan?

3 x 8 = 24

5) Câte alune are  Marcu?

8 + 8 = 16

5 gânduri despre “Probleme de matematica la clasa a -3-a

  1. La problema nr 2 cred ca este o greseala. Dana cred ca are 4 ani mai mult decat Dan, si nu de 4 ori mai mult. Pentru ca in acest caz, ar da cu virgula, si nu cred ca au invatat in clasa a treia.

Lasă un răspuns

