Rasu’, plansu’ in viata de elev…

100_9801

Stau si ma minunez de ce-mi povestesc unii elevi ca fac ei la scoala, sau, mai precis, ce nu fac si ar trebui sa faca pentru a invata.

„Doamna profesoara isi taie unghiile in timpul orei. Isi pune geanta in fata ca sa nu o observam, isi scoate unghera si-si taie unghiile.”(elev clasa a 8-a)

„Doamna de engleza ne-a pus manele cu Forin Salam.” (clasa a 3-a)

„Doamna nu ne trimite la niciun concurs, pentru ca spune ca suntem prosti, nu stim nimic, dar, de fapt, nu recunoaste ca ea nu preda nimic.”(elev clasa a 3-a)

„Doamna de engleza urla la noi asa de tare, ca-mi vine sa ma bag sub banca sa creada ca nu sunt la scoala.” (elev clasa a 2-a)

Ma duc cu gandul la anii mei de scoala si-mi vine in minte imaginea profesoarei mele de matematica de la clasele 5-8. Cum manca ea castraveti murati la catedra, in clasa, in fata noastra. Trecand peste gravitatea faptului ca ne-a indepartat de matematica, pentru ca nu avea dragoste de elevi si nu se straduia sa ne lumineze in tainele matematicii, imaginea acestei profesoare este, ca sa vorbim in termeni scolari, „demna” de calificativul  Insuficient cu bulina neagra.

Am respect si pentru elev si pentru profesor. Am, insa, pretentia ca profesorul sa fie profesor si sa-si respecte elevii si profesia.

Profesorul este un model de viata, de conduita; un antrenor care-l ajuta pe copil sa se dezvolte personal si academic.

Nu-mi place deloc ce aud! Trist! Nu dénigrez si nu comentez pe marginea celor spuse de fiecare copil, tot ce le spun este:

„Ia si tu partea buna de la fiecare om! Ia ce-i frumos si tine minte ca, atunci cand te faci mare si vei face o meserie, sa nu faci asa, ci sa muncesti din toata inima, cu pasiune. Asa, cu siguranta, o sa fii cel mai fericit!”

Lasă un răspuns

