Ce facem in caz de lipsa de fier in organism?

 

Am dus copilul si i-am facut analize de sange. Rezultatul: lipsa de claciu si nivelul fierului la limita.

Am inceput 10 zile de cura de calciu osteocare efervescent (contine calciu, magneziu, zinc, vitamina D3).

Dar cum rezolvam lipsa de fier?

Am vorbit cu medicul pediatru si ne-a recomandat 2 variante.

 Varianta 1 – alimentatia bogata in fier

Putem sa incercam sa luam fierul din alimentatia bogata in fier oferindu-i copilului alimente ce au un aport mare de fier.

Iata o lista de alimente bogate in fier:

galbenus de ou,

ficat de pui,

carne rosie,

spanac,

mazare,

alune,

brocoli,

fructe uscate, stafide

soia

Atentie! Si medicul pediatru si farmacista au mi-au recomandat sa-i dau copilului si vitaminta C in aceasta perioada, deoarece ajuta la asimilarea fierului in organism.

Varianta 2. Ferrum Hausmann picaturi- cate 10 picaturi de 3 ori pe zi timp de minim 6 saptamani.

Mi-a precizat ca fierul poate face sa i se innegreasca dintii.

Dupa ce am auzit aceasta posibila reactie adversa m-am hotarat sa incerc varianta 1 cu alimentatia bogata in fier.

Tot doctora pediatra mi-a dat idei de  retete.

Pateu de ficat

Ingrediente: 

2 ficatei de pasare, 2 galbenusuri de ou, fierte tare, unt, sare, piper.

Cum se face:

1. Se fierb ficateii.

2. Se fierb 2 oua.

3. Ficateii si galbenusurile de ou fierte se paseaza in blendar cu unt, sare si piper pana obtinem o pasta cremoasa. E important ca pateul sa aiba un gust bun ca sa fie pe gustul copilului.

Daca e un copil mai pretentios, puteti sa-i spuneti ca l-ati cumparat de la supermarket , poate asa sunt mai multe sanse sa manance.

Piure de spanac cu smantana

Ingrediente:

Spanac verde sau congelat sau la borcan, 2 linguri de smantana, o ceapa mica, putin ulei, sare

Cum se face:

1. Toc o ceapa mica si o fierb in putina apa cu ulei si sare.

2. Adaug la fiert spanacul.(Cantitatea variaza in functie de cate portii vrei sa pregatesti.)  Daca este spanac verde trebuie sa-l fierb mai bine ca sa nu fie pre crud. Daca e prea multa apa, o strecor.

3. Folosesc un blender si pasez spanacul si ceapa.

4. Adaug 1-2 linguri de smantana.

Am obtinut un piure delicios! Alaturi de acest piure pot sa pun un ou ochi sau o fripturica.

Imi povestea o doamna de modul  in care trateaza unii nemti lipsa de fier: Iau un cui ruginit si-l infig intr-un mar bun de mancat. Se lasa cuiul in mar  (nu mi-a precizat exact timpul: 1 zi, 2 zile) Se scoate cuiul din mar si se mananca fructul asa in stare cruda.

Eu una am ras dupa ce am aflat despre acest mod original de a rezolva carenta de fier.

Multa sanatate si succes in administrarea de fier!


Lasă un răspuns

